איזה סוג של תוכן יגרום לקהל לקנות מכם?

מה תוכלי לצלם ממש בקלות, ולהעלות המון תוכן - תוך כדי עבודה?

לפעמים ליצור תוכן, הוא הרבה יותר קל ממה שנדמה לך,
וכן, תני לי לגלות לך סוד, זה יותר מעניין מהרבה יותר מתכנים אחרים שתעלי, 
יש בו אלמנט של מציצנות, מעורר סקרנות מלמד יותר מהרבה מתכנים אחרי שמעלים ברשת.

כאשר מתחילים לייצר תוכן ברשת, אחד מחוקי המשחק של השיווק החדש הוא שיתוף בעשייה שלך בעסק. אין זה משנה אם נותנים שירות, מעצבים שמלה או שוזרים פרחים, אלא החשוב הוא לשתף בעשייה שלך, בתהליכי העבודה, ביום־יום של העסק, בשלבים שהמוצר נמצא עדיין בהתהוות ולאו דווקא כשהוא במצבו המוגמר – לפני שכל הפרחים שזורים לזר, לפני שהסדנה יוצאת לפועל.

למה זה קורה?

תהיו חברותיים. ברשתות החברתיות - רוצים להיות חברתיים הרבה לפני מכירת המוצר או השירות

לכן בתמהיל הפוסטים והסטוריס שלך, כדאי להוסיף פוסטים המחזקים את הקשר עם המותג ועם האדם היוצר העומד מאחורי המותג.

יתרונותיו של פוסט מסוג זה:

הפוסט אינו מתבסס על מכירה – לכן הוא מעורר יותר אמון

הפוסט מציג את "מאחורי הקלעים" של העסק;

– תוכן כזה מאפשר ללקוחות להכיר אותך קצת יותר בתהליכים העוברים עלייך ולהציץ מעט בחייך;

  באופן הזה הלקוחות מתחברים אלייך קצת יותר ומכירים פן נוסף בעסק שלך.

– העוקבים שלך רואים אותך עובדת, וכך את מוצגת לא רק כעושה פעולת מכירה אלא גם כמשתפת בהתנהלות היום־יומית שלך בעסק.

– תהליכי עבודה הם סוג של ויז׳ואל שמעניין הרבה יותר את הלקוח מאשר המוצר הסופי, כי הוא בונה את האמון

1. אנשים אוהבים לראות תהליכי עבודה

חשבי על עצמך, האם את מוצאת את עצמך בוהה בידיים של הרוקמת שמקרה בפגשת, או מציצה לחלון הראווה כדי לראות איך מעצבים אותו מחדש? יש בנו שקרנות מולדת, אפילו קצת מציצנות המאפשרת לנו לראות את הצדדים היותר חבויים בעסק, זו מעין הצצה למקום שבדרך כלל אי־אפשר להסתכל בו, כמו מטבח של מסעדה או חדר העבודה של האומן. אך על פי רוב דווקא שם קורים הדברים המעניינים באמת.

דבר נוסף שקורה, גם אם בתת־המודע, הוא שהצופה מרגיש ורואה, שצורה ההכנה של המוצר היא מורכבת הרבה יותר, מאתגרת הרבה יותר ופחות קלה ממה שהוא חשב. נכון, פעמים רבות אנחנו אומרות, ״אה, מה הבעיה? זה פשוט!״ ורק כשאנחנו מנסות לעשות את הדבר בעצמנו, אנחנו מבינות עד כמה הוא מורכב, כי הרי מהצד הכול נראה פשוט. ולכן – בשיווק צילום ותיעוד של תהליכי עבודה בעסק עונה בדיוק על הצורך הזה: הוא מציג את שלבי העבודה ללקוח, וכך עולה ערכו של המוצר שלך בעיני הלקוחות. בזכות הצילום הם מעריכים את תהליכי היצירה ואת תהליכי העבודה שלך.

2. ויז׳ואל סטוריטלינג - ספרי את הסיפור של העסק שלך

תשמעי, זה ממש פשוט, וזה
עושה את כל ההבדל. פשוט ספרי את הסיפור של העסק שלך באמצעות תמונות. ״מילה אחת שווה אלף מילים״, מכירה? בעסק שלך עוברות אלפי תמונות ביום! תפסי כמה, רק כמה, מכל הרגעים היפים שעוברים בעסק שלך במהלך היום, ופשוט העלי אותם לרשת. את לא צריכה להיות צלמת מקצועית, לא צריכה לביים ולחשוב אלף פעם על כל תמונה, אלא רק מצאי משהו קטן, רגע של עטיפת מתנה, לקוחה שנכנסה לחנות, את בתוך תהליכי היצירה שלך – חושבת ומשרטטת, מכינה את הסדנה, שוזרת את החרוז, מכינה את העוגה… אלה רגעים קסומים, מופלאים, מעניינים, יפים, וכולם בתוך העסק.

איך עושים את זה בפועל? מי יצלם אותך?

את!
1. למה אלוהים נתן לך שתי ידיים? בשביל הסלפי כמובן! 🙂
2. עם חצובה! וכך לא תהיי תלויה באף אחד אחר.

את לא חייבת לצלם את פנייך, אלא יכולה להראות ידיים עובדות – שוזרות, תופרות, מקלידות על מקלדת כהכנה לסדנה חדשה. ידיים מוסיפות אותנטיות רבה, חיים ונשמה לתמונה, במיוחד בעידן האינסטנט(גרם) שבו אנו חיים

  התמונה תהיה מעניינת יותר אם היד תאחוז בכוס קפה או כשהתכשיט ייענד על צוואר, מאשר אם המוצר יהיה מונח ביבשושיות על שולחן פורמייקה. לכן אם יש לידך מישהו – עדיף! בקשי שיצלם אותך.

  אני מציעה שמי שמצלם אותך יצלם תמונות רבות. לפעמים כשאני מבקשת ממישהו לצלם אותי, הוא מצלם תמונה אחת או שתיים, אבל הן אינן טובות מספיק. אם מצלמים 10–14 תמונות, אפילו של אותה הסיטואציה, סביר להניח שלפחות תמונה אחת מהן תהיה מוצלחת. את כל השאר אפשר למחוק.

  אם אין לידך אף אחד שיכול לצלם אותך, לא נורא. הניחי יד אחת על המקלדת, על מכונת התפירה, אחזי בכוס, החזיקי עט – וצלמי בעזרת היד השנייה. גם זה יהיה מצוין.

כל סוגי העסקים יכולים לצלם בצורה הזו

כן, לספר את הסיפור שלך בעסק בין היתר פירושו להראות את תהליכי העבודה בעסק, לתת ללקוחות הזדמנות להציץ לרגעים המוכרים פחות בעסק שלך. יש כל כך הרבה רגעים בעסק וחשוב לתעד אותם, להראות את העבודה. עוד יתרון גדול הוא שלא צריך להתאמץ כדי לייצר את התוכן, אלא פשוט מתעדים את היום־יום, שהוא חלק מהסיפור שלך בעסק. כאשר את מתעדת את הרגעים הללו, את יוצרת חיבור, תקשורת, היכרות עם צדדים נוספים בעסק שלך.

אז בפעם הבאה שאת עושה צילומי תדמית או חושבת להצטלם, בקשי שיצלמו אותך גם תוך כדי עבודה.

עצרי הכול! מחכה לויז'ואל שלך, מה את עושה ע-כ-ש-י-ו. עצרי וצלמי.
מוזמנת לתייג אותי באינסטגרם @tali.visual
יתקבלו בברכה כאן בתגובות: ספרי ויזואלית מה קורה לך ברגע זה.

הצטרפי למסע

הרשמי למגזין:
״עצמאיות ששואפות ליותר״ 
ירחון שבכל חודש למייל תקבלי כלים, נושא להעמיק בו בעסק, קייס סטדיי, כדי לראות את העסק שלך באור חדש ולאפשר לך לצמוח איתו.

אולי יעניין אותך גם...

איך לבלוט באינסטגרם?

באינסטגרם התמונה – היא הגורם המרכזי שיגרום למי שגולל בפיד לעצור, רק לאחר כמן הוא יקרא את התוכן האיכותי שכתבת, כדי שלגרום לו לעצור, אני מזמינה אותך להכיר את סוגי הויזואל הכי אינסטגרמייים שיש – כדי למשוך תשומת לב לשנייה אחת נוספת שהיא משמעותית בעולם של מדיה.
קראי עוד »

ארבע ההסכמות

4 ההסכמות זו דרך חיים שנלמדת בהוואי, שמאפשרת איך לחיות את החיים בצורה שתתן יותר שלווה, נינוחות וחיים מאושרים.
קראי עוד »

למה כל עסק חייב חזון?

חזון אבן יסוד שבזכותה העסק יהיה יותר יציב, הוא מאפשר הסתכלות לרחוק, להציב יעדים ומטרות בהתאם לרצונות עמוקים שאיתם רוצים להתקדם בעסק. החזון הוא מגדלור כמו אור בקצה הדרך שמתווה את המפה. דוגמאות, הסברים והמשמעות שיש לחזון – הכל בפוסט
קראי עוד »

20 שאלות שתשאלי את עצמך לפני צילומי תדמית

צילומים בעסק הם כבר לא הוצעה הם השקעה שמניבה יציגות עסקית ולקוחות שמתייחסים אלינו כאל מותג רציני משמעותי, כשמצטלמים בצורה מקצועית יש הרבה חומרים גלם לעבוד איתם בכל צורך שיווקי, אלו 20 השאלות שאת צריכה לשאול את עצמך רגע לפני שאת יוצאת לצילומים.
קראי עוד »
לחצי להתחלת שיחה
בואי נדבר, כתבי לי
בואי נדבר
אני מחכה להכיר אותך