איך לבלוט באינסטגרם?

זוית צילום הכי חמה ברשת - וביננו הכי קלה לצילום

כבעלות עסקים עלינו ליצור כל הזמן תוכן רב לרשתות החברתיות: לצלם, לצלם ועוד קצת לצלם. אני רוצה להציע לך להשתמש בטכניקת הצילום flat lay. מדובר בצילום תמונות מזווית עילית, מלמעלה, כאילו ממעוף הציפור. זווית צילום זו מאפשרת ליצור תוכן רב ופותרת בעיות שיש בצילום רגיל. נדמה כי כולם משתמשים בטכניקה הזו, ובאינסטגרם זו ה-זווית המצולמת. היא ממש כאן והיא לא הולכת להיעלם בקרוב. זווית צילום זו מתאימה לכל עולם תוכן: lifestyle, קוסמטיקה, ייעוץ, אוכל, טיולים. התמונות האלה תמיד נראות טוב, משום שזוהי זווית צילום שמייצרת קומפוזיציות מיוחדות, סדר וארגון ויזואלי שהמוח האנושי פשוט נהנה לראות, רוב הצילומים פשוט עובדים בשיטה הזו. במהלך סדנאות הצילום אני רואה איך ברגע שמצלמים מלמעלה, פתאום הכול מסתדר. לבעלי העסקים שאני מלמדת קל יותר, וכל תמונה יוצאת – ואוו! כבר הכרתי בעלי עסקים שפחות אהבו אותה, אבל בסוף… כולם מתמכרים.
כל הצילומים בפוסט זה צולמו על ידי או על ידי בעלות עסקים כחלק מתהליכי ליווי, וקורס האונליין מצלמים flatlay עם טלי, או סדנאות צילום בסמארטפון שבהם אני מלמדת את הכלי החשוב שהוא איך לספר את הסיפור הוויזואלי בעזרת צילום. וברור, שזה הכל צולם בסמארטפון, נכון?

קווים לדמותה של הזווית הזו: 🙂

  1. תוכן רב
    כשמצלמים מלמעלה, בזוית ה flatlay קל לייצר הרבה תוכן ולא צריך להשקיע מאמץ רב כדי שהתמונה תהיה יפה. כמעט בכל סיטואציה אפשר לצלם בזווית זו כדי לתעד את היום־יום – והתמונה שצילמת בסמארטפון תצא מוצלחת, אם את רוצה לצלם את שולחן העבודה שלך, כאשר את עובדת עם המחשב (רלוונטי למוכרת שירותים) אם את רוצה להראות תהליכי עבודה שלך כשאת יוצרת, או אם את מעצבת פנים ורוצה להראות שילובים של חומרים, כמעט בכל סיטואציה יומימיות שרוצים לתעד אפשר להשתמש בה והאמת, גם בכל פורמט ולכל צורך, לסטורי, לפיד, לפייסבוק, לאינסטגרם או פשוט תמונה שתשמש אותך אחר כך גם לכל שימוש והכל כמובן צילום בנייד. 

2. מושכים את תשומת לב
למה זו הזוית האהובה עליי כל כך? כי פשוט קשה לפספס תמונות המצולמות מהזווית הזו. יש משהו שעובד בצורה הזו. ולצלם תמונות כאלה – זה ממש לא מורכב כמו שנראה. לוקחים כמה פריטים, שקשורים כמובן למסר שרוצים מתחילים לסדר אותם אפילו אינטואיטיבית, מסתכלים מבעד למסך הטלפון, מוודאים שהם מסודרים ולא מכסים זה את זה, כי בזווית הזו חשוב שלכל אובייקט יש מקום משלו, ומצלמים. אחד הסודות לתכנון של התמונות הללו הוא:
להתחיל לשים שניים או שלושה פריטים ולהוסיף עוד. 

  1.  נראות גרפית שיוצרת עניין
    מאחר שהאובייקטים מצולמים מלמעלה ונוצרת השטחה, יש משחק גרפי יפהפה. כל אובייקט שאנו רואים בעיניים הוא תלת ממדי, אבל במבט מלמעלה, הוא שטוח כי ממלמעלה רואים רק מישור אחד של האובייקט (כלומר שני ממדים), ולכן בצילום כזה הגאומטריה של צורות דו־ממדיות (עיגול, משולש וכו') בולטת ומייצרת את הסדר בעין. למשל, צלחת מלמעלה נראית כמו עיגול, ספר נראה כמו מלבן, שפופרת של קרם נראית כמו גליל ועט מקבל את הצורה הגאומטרית של קו. הצורות הללו שהמוח קולט נותנות לנו תחושה נעימה של סדר וארגון. למשל בתמונה הזו, הפרח נראה כמו צורה עגולה, המצלמה נראית כמו מלבן שחור, המכונית בצד ימין הורודה נראית כמו מלבן ורוד, ועוד. בצורה הזו רואים את האלמנטים באופן אחר ממש שרגילים בתלת מימד וכך נוצר העניין – מתוך ההשטחה.

4. שילוב אלמנטים ואקססוריס שונים בתמונה ליצירת מראה מרהיב
כל פריט שיש לידך ועל שולחן העבודה יכול להיות אלמנט שאפשר ליצור ממנו צילומים נהדרים: פירות חתוכים, פירות שלמים, צלחות, סכו״ם, תיק האיפור, שולחן בסלון, מחשב נייד, כוס קפה, טושים שאת משתמשת למרקר את התוכנית השנתית שלך או עטים, מחברת, אטבים, חומרי גלם – ממש כל מה שעולה בדעתך. כל דבר יכול להיות חלק מצילום מושלם בזווית עילית. לכן, ההמלצה שלי להתחיל להתסכל על כל אלמנט שלידך שכפונציאל לצילום, גם אם את אומרת לעצמך: ״מה אני אעשה עם זה״, או ״איך מייצרים מזה תמונה שמתאימה לאינסטגרם?״ בשלב הראשון, פשוט להתחיל להתסכל מחדש על כל אובייקט שיש סביבך, אחר כך יגיעו הרעיונות. אני מבטיחה.

5. לא יודעת איך להתחיל?
אין בעיה, בלי להלחץ, אני פוגשת כל כך הרבה בעלות עסקים אומרות לי: ״אבל איך עושים את זה אצלי?״, או: ״אצלי בעסק אי אפשר להשתמש בצילום הזה״ ואני אומרת רגע לפני שמחפשים פתרונות קודם כל:
שימי לב ל- 3 השלבים הבאים:
שלב 1 – לפתוח את הראש
להבין שאפשר להשתמש בצילום הזה בכל עסק, רק לאפשר לעצמך להבין שזה אפשרי, כשאת אומרת לעצמך: ״אצלי זה אי אפשר״ – מיד סגרת את האפשרויות לראות ולצמוח. 
שלב 2 – השראה
וכדי לעשות זאת אני ממליצה לספוג המון השראה ברשת. יש גלריות שלמות של אינסטגרם המתבססות על הצילום מלמעלה. כנסו לפינטרסט, חפשו במאגרי תמונות גם אפשר להסתכל ולפשפש במאגרי תמונות בתשלום, כי בשלב הזה רק שואבים השראה, לא קונים.
שלב 3 – ניתוח 
השלב הבא הוא כשמתבוננים בצילומים הללו, מתחילים לחשוב ולנתח: מה יש בצילומים הללו שעובד? האם האובייקטים מאווררים ומסודרים במרחק זה מזה או צפופים? האם הם מסודרים בסימטריה בלתי מתפשרת? אילו אלמנטים מצולמים בהם?

כל השלבים האלה הם התחלה להבנה ויזואלית אשר תאפשר לך לתכנן ולצלם צילומים כאלה בעצמך.

 

6. יצירתיות מתפרצת.
אחרי שספגת השראה וניתחת אותה, ולאחר שהתבוננת בבית וגילית כמה פריטים עם פוטנציאל צילום יש סביבך, זה הזמן לתת לעצמך לבחור מה לצלם. כך תוכלי להוציא החוצה את היצירתיות שבך ולבטא את התוכן שלך בעזרת צילום ויזואלי מעניין ואחר.

כן, ברור שגם למוכרות שירותים יש מה לצלם

כן, כן – לכולן יש מה לצלם
ובהמשך לסעיפים הקודמים, תיפטרי מהתחושה שאם את יועצת לכלכלת המשפחה אין לך מה לצלם, או אם את מטפלת בעיסוי להקלה על כאבים אין לך מה לצלם.
ברור שיש מה לצלם!
לדוגמה, יועצת כלכלית יכולה לקנות מספרִים מעץ או מפלסטיק בחנות יצירה (כן, כן, ממש כמו בגן הילדים), ליצור בלגן עם המספרים על השולחן ולצלם את זה.
אני בטוחה שזו תהיה תמונה שונה מאוד ממה שבדרך כלל מעלים, והיא כשלעצמה תיצור סקרנות, והמסר יהיה: בואו נעשה סדר בעסק. 
ובתמונה השמאלית, אפשר לראות צילום לרואת חשבון, וצילום כזה שצולם על ידי רואת חשבון בסדנת צילום, שימי לב לכל האלמנטים שיש פה כמו: קייס למשקפיים, מחשבון, עט/עפרון, בלוק רשימות, זכוכית מגדלת, אטבים בצורת חצים המופנים כלפי מעלה (בתת מודע משדר צמיחה, עלייה, התפתחות, ופרחים תמיד מוסיפים עניין וצבע.

תמונה נוספת מלקוחה שלי מטפלת, עושה עיסויים: בצילום הזה היא רצתה להעביר את החוויה ואת התחושה שיש לאחר העיסוי – רוגע, שלווה, קלילות של הגוף, רכות בנשמה. אולי כל זה לא עובר בלי ההסבר שלי, אבל אין ספק שהתמונה מסקרנת מאוד, וברגע שהחיבור הטקסטואלי בפוסט הוא נכון, פתאום הכול מתחבר.

והתמונה האחרונה, תמונה של מאמנת כושר, האם כל תמונה של מאמנת כושר צריכה להיות צילום שלה עושה אימון ומדגימה תנועות? אז זהו, שממש לא. והנה דוגמא לצילום שאפשר לצלם צילום שמסביר הרבה מבלי להראות אף מתאמנת, לפני אחרי או אימון.  

כל אחת ואחת מכן היא יצירתית. גם כאלה שאמרו לי, ״יצירתיות היא ממני והלאה״ או ״אני ממש לא יצירתי״ – הוכחתי להם כמה זה לא נכון. כי הכל הוא רק נקודת מבט והחלטה שרוצים ליצור עוד עניין ויזואלי והלתחיל לצלם גם תמונות יותר מעניינות, מפתיעות כאלה שייצרו בידול וזהות שונה ברשת. 

והנה עוד דוגמא, בסרטון לצילום של מאמנת שמדברת על העצמה נשית

צילום בזווית עילית מאפשר ליצור תוכן רב ללא מאמץ. אלה צילומים שמושכים תשומת לב רבה, ולכן כדאי לאמץ אותם לסל הוויזואלים שאת מייצרת. בזווית הזו יש נראות גרפית שיוצרת סדר בעין, ואם את לא יודעת מאין להתחיל, לכי לספוג השראה ברשת והתבונני סביבך, כי בכל פינה בסטודיו או בבית יש הרבה מה לצלם. אני מבטיחה לך שהיצירתיות שלך תתפרץ ולא תפסיקי לרצות לצלם.

אז מה את אומרת?
שכנעתי אותך שזה לא כל כך נורא? נתתי לך חשק להתחיל לצלם?

שיהיה לך יום ויזואלי במיוחד 🙂

הצטרפי למסע

הרשמי למגזין:
״עצמאיות ששואפות ליותר״ 
ירחון שבכל חודש למייל תקבלי כלים, נושא להעמיק בו בעסק, קייס סטדיי, כדי לראות את העסק שלך באור חדש ולאפשר לך לצמוח איתו.

אולי יעניין אתכם גם...

ארבע ההסכמות

4 ההסכמות זו דרך חיים שנלמדת בהוואי, שמאפשרת איך לחיות את החיים בצורה שתתן יותר שלווה, נינוחות וחיים מאושרים.
קראי עוד »

למה כל עסק חייב חזון?

חזון אבן יסוד שבזכותה העסק יהיה יותר יציב, הוא מאפשר הסתכלות לרחוק, להציב יעדים ומטרות בהתאם לרצונות עמוקים שאיתם רוצים להתקדם בעסק. החזון הוא מגדלור כמו אור בקצה הדרך שמתווה את המפה. דוגמאות, הסברים והמשמעות שיש לחזון – הכל בפוסט
קראי עוד »

20 שאלות שתשאלי את עצמך לפני צילומי תדמית

צילומים בעסק הם כבר לא הוצעה הם השקעה שמניבה יציגות עסקית ולקוחות שמתייחסים אלינו כאל מותג רציני משמעותי, כשמצטלמים בצורה מקצועית יש הרבה חומרים גלם לעבוד איתם בכל צורך שיווקי, אלו 20 השאלות שאת צריכה לשאול את עצמך רגע לפני שאת יוצאת לצילומים.
קראי עוד »
לחצי להתחלת שיחה
בואי נדבר, כתבי לי
בואי נדבר
אני מחכה להכיר אותך