20 שאלות שתשאלי את עצמך לפני צילומי תדמית

ולמה החזון הוא המרכיב הסודי של כל עסק?

אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשפתחתי את העסק הוא: לעשות צילומים מקצועיים, קודם כל היה לי חשוב שיהיו לי צילומים, למה? ברגע שמתחילים לעשות שייווק תמונות מקצועיות ממצבות את המקצועיות שלנו בעסק והן הבסיס להתחלה יציבה, איכותית ומאפשרות להתחיל עם מיתוג גבוה ללא פשרות, וכך עסקאות שהגיעו ובקשו תמונה שלי, מיד היה לי בשלוף – תמונות המקצועיות.
מאז ועד היום הצילומים מאוד השתנו, ולא רק צילומים על כיסא בסטודיו שלא מספיק מביעים את הייחודיות שלי בעסק, כאלה עם ידיים על משולבות או על הפנים, אלא צילומים שממש משקפים את מי שאני, מה אני והמסרים שאני רוצה להעביר.

בשנים האחרונות, כל כמה חודשים אני מצטלמת בצורה מקצועית, בתדירות דיי גבוהה מכמה סיבות:

1. אנחנו יוצרים המון המון תוכן ולכן כל הזמן צריך לרענן את התמונות הקיימות.
2. השימוש של התמונות הוא רחב ואני צריכה שיהיה לי מענה לכל הצרכים השונים שלי בעסק.
3. מאפשר לי לדייק כל הזמן את המסרים, הערכים שאני רוצה לשדר.
4. אני משתעממת מהם מהר, ואחרי שימוש אחד/שניים בהם – מבחינתי מיציתי וצריכה לרענן.
5. הצרכים השיווקיים שלי משתנים, וצריכה להתאים את התמונות לצורך השיווקי העדכני
6. בצורה כזו לי כל הזמן תמונות לשלוף שהם תמונות שונות – כלפי לקוחות מעיד על רצינות, השקעה, חשיבה ושאני לוקחת את העסק שלי ברצינות, וחשוב לי להראות מקצועית. 

איך כדאי להתכונן לצילומי מותג?

לפני שמתחילים:

5. שאלות שאת צריכה לשאול את עצמך – לפני שאת יוצאת לצילומים
לפני שאת בוחרת צלמת או יוצאת לצילומי מותג שלך. 
צוללים אלייך – לעומק לשאלות שיגרמו לך לחשוב ולחדד את המסרים שלך:
  1. איזה מסר אני רוצה לשדר? 
  2. איך את רוצה שיתארו אותך אחרי שיראו את התמונה?
  3. איזה ערכים את רוצה שיבואו לידי ביטוי בצילומים שלך?
  4. מה את רוצה שירגישו כאשר מסתכלים על התמונה?
  5. כשיראו את התמונה – מה יקפוץ מיד לראש של הצופה?

שיווק, מכירה - ומה שבינהם

המטרה של התמונות האלה היא למכור ולשווק את המוצרים שלך, לכן:
 5 השאלות הבאות שכדאי שתשאלי את עצמך הן:
  1. איזה צורך שיווקי אני צריכה את התמונות? (קטלוג מוצרים? לדף נחיתה? פרוספקט, פלייר, הזמנה לסדנה)
  2. באיזה ערוצים אני מעלה אותם? (אתר, פייסבוק, וואטסאפ)
  3. באיזה אופן יפגשו את התמונות שלי? (אתר, אינסטגרם, דפי נחיתה)
  4. באיזה פורמטים אני צריכה את התמונות? (גובה, רוחב)
  5. איזה סוגי צילומים אני צריכה? (כל הגוף, פרופיל, יושבת, עומדת)

רגע לפני בחירת הצלם

יש המון סוגים של צילומים שאפשר להצטלם בחללים שונים וצרכים שונים, לכן –  
4. השאלות הבאות שכדאי שתשאלי את עצמך הן:
  1. איפה הכי נכון לי להצטלם? 
  2. באיזה חלל אני רוצה להצטלם? בקליניקה, במרחב שלי, בסטודיו עם רקעים, בחלל מעוצב שמתאים למה שאני משדרת, בחוץ ברחוב, איזו של טבע, או עירוני.. 
  3. איך מעוצב החלל או האישור בו אני מצטלמת?
  4. איזה תאורה להצטלם? הייתי ממליצה רק על תאורת יום טבעית. 

כל השאלות הללו, כדאי לשאול אותם עוד הרבה לפני בחירת הצלם או הצלמת, הם יאפשרו לך להגיע הרבה יותר ממתוכננת ברורה לשיחה המקצועית עם הצלמת או הצלמם שנבחר, ויאפשרו תיאום ציפיות מלא בין מה שחשוב לך לבין הצלם או הצלמת. כשאת מגיעה עם תשובות , הסברים, מה חשוב לך, הצלמים שתעבדי איתם יבינו בדיוק איך את רוצה להראות ומה את רוצה לשדר, השיחה המשותפת תהיה הרבה יותר מקצועית, יותר זורמת, וכך גם יש סיכוי להכי פחות ״תקלות״ או חוסר שביעות רצון שלך מהתוצאות.

בחרת צלם או צלמת, מעולה.

והנה הגיע השלב הבא של ההכנות לצילומים, 
חלק שאני ממש אוהבת,
9 השאלות הבאות שתשאלי את עצמך רגע לפני יום הצילומים:
  1. איזה תסרוקת תהיה לך ואיך יראה השיער שלך? כן, כן לא לשכוח לעשות צבע להסתפר, לעשות פן, לפני הצילומים. 
  2. לק ג׳ל – איזה צבע יהיה גוון הציפורניים שלך?
  3. מה ללבוש? איזה לוקים את מתכננת ליום הצילומים, אם צריך להשלים ולקנות, שתמונות לא יהיו עם כל האאוטפיטים שכבר ראו אותך במלא מקומוץ איזה סגנון לבוש מתאים למה שאת רוצה לשדר?
  4. תכשיטים, טבעות עגילים, חגורה – מה נכון להוסיף כדי לעבות כל לוק ולוק?
  5. איזה צבעים יש לך במותג ואיך לשלב אותם בתוך התמונות, בבגדים, באקססוריס, ברקעים.
  6. איפור – איזה איפור את מעדיפה וצבעים של אודם, וצלליות?
  7. איזה אקססוריס יש לך, שאת רוצה לשלב בתמונות?
  8. איזה מוסיקה את אוהבת? מוסיקה תמיד מעלה ומרימה את האווירה.
  9. באיזה פוזיציות את רוצה להצטלם שיחמיאו למבנה הגוף שלך?

אם להיות כנה אני כבר מזמן לא קוראת צילומי תדמית, ״צילומי תדמית״, אני קוראת להם צילומי מותג. למה? כי אלו צילומים המייצגים, מחזקים ובונים את המותג שאת, לא רק יוצרים את התדמית, אנחנו היום מדברים על מותגים, כל בעלת עסק היא מותג, ולכן אני מתייחסת אל כל בעלת עסק, כאל בעלת: מותג.

ולכן, כמותג, זה מאפשר לי להסתכל על העסק שלי ועליי בצורה יותר ייצוגית, משמעותית, בניית האוטוריטה המקצועית היא גם חלק משמעותי שנבנה על ידי שימוש בצילומים אלו וזה נדבח חשוב וקריטי ולכן זה הפך להיות חלק משמעותי מההשקעות שלי בעסק, לעיתים קרובות. 

ספרי לי פה בתגובות, 
מתי הצטלמת לאחרונה בעסק?

הצטרפי למסע

הרשמי למגזין:
״עצמאיות ששואפות ליותר״ 
ירחון שבכל חודש למייל תקבלי כלים, נושא להעמיק בו בעסק, קייס סטדיי, כדי לראות את העסק שלך באור חדש ולאפשר לך לצמוח איתו.

אולי יעניין אתכם גם...

איך לבלוט באינסטגרם?

באינסטגרם התמונה – היא הגורם המרכזי שיגרום למי שגולל בפיד לעצור, רק לאחר כמן הוא יקרא את התוכן האיכותי שכתבת, כדי שלגרום לו לעצור, אני מזמינה אותך להכיר את סוגי הויזואל הכי אינסטגרמייים שיש – כדי למשוך תשומת לב לשנייה אחת נוספת שהיא משמעותית בעולם של מדיה.
קראי עוד »

ארבע ההסכמות

4 ההסכמות זו דרך חיים שנלמדת בהוואי, שמאפשרת איך לחיות את החיים בצורה שתתן יותר שלווה, נינוחות וחיים מאושרים.
קראי עוד »

למה כל עסק חייב חזון?

חזון אבן יסוד שבזכותה העסק יהיה יותר יציב, הוא מאפשר הסתכלות לרחוק, להציב יעדים ומטרות בהתאם לרצונות עמוקים שאיתם רוצים להתקדם בעסק. החזון הוא מגדלור כמו אור בקצה הדרך שמתווה את המפה. דוגמאות, הסברים והמשמעות שיש לחזון – הכל בפוסט
קראי עוד »
לחצי להתחלת שיחה
בואי נדבר, כתבי לי
בואי נדבר
אני מחכה להכיר אותך